2008. jún. 8.

2008.06.04 Hajónapló nélkül de már hajóval

Lekéstem a könyv kötőt, így aztán bezárt és nem tudtam átvenni a bekötött hajónaplót. Marad az utólagos pótlás.
Vasárnap éjjel indultunk el. Ildi, Karcsi felesége, Karcsi, Jocó, és Laci. (Őt Keszthelyen vettük fel.)

Hosszú volt az út Izoláig, főleg, hogy végig zuhogott az eső. Aztán megérkeztünk a kikötőbe és megláttam ezt a szépséget. Íme az első kép róla.

Felmásztunk rá, körbejártuk, megcsodáltuk ... gyönyörű. Igaz, nem a legnagyobb (38 láb) de hát akkor is Ő a legcsodásabb hajó nekem. Megjött Matic és átadta. Sajna volt egy két dolog, ami hiányzott (kávéfőző, teafőző), de ez csöppet sem vont le az egész élményből. Megbeszéltük, hogy átzúgunk Kopper-be, ahol tankolni tudok és ahol ki kell léptetni a hajót Szlovéniából.

9-kor elindultunk, de aztán az eső is belekezdett, mi meg bőrig áztunk, mert felhúztam a biminit, meg a sprayhood-t is, mert attól féltem, hogy a szél letépi. Nem kellett volna, ha hagyom megvédett volna az esőtől.

10-kor megérkeztünk a Kopper-be, nem valami nagy volt a kikötő bejárata, volt is egy kis sor a tankoló helynél, ráadásul a beállást is elsőre elbénáztam. Nem éreztem még igazából a hajót. De másodjára már sikerült:) Tankoltam, no meg kiléptettem a hajót Szlovéniából. A szlovén vámos figyelmeztetett, hogy ha visszajövök Szlovéniába, akkor VÁM-t kell fizetnem. Mondtam, hogy bár nagyon tetszik az ország, eszem ágában sincs visszajönni:) legalább is mostanában.
Így aztán nekivágtunk Umag-nak, hogy beléptessük a hajót Horvátországba. Az előzetes tájékoztatás szerint fél 12-re kellett odaérnünk. Hát nem ment, 12-re értünk oda, de a kikötés már sokkal jobban ment. A fiúk is jól csináltak mindent, bár az eső továbbra is zuhogott. Bejelentkeztem a rendőrségen, a VÁM-n. Simán ment minden, teljesen meglepődtem, nem ezzel ijesztgettek. Aztán felmentünk a kikötő parancsnokhoz, aki azzal a lendülettel, ahogy bementünk hozzá el is zavart. Megdöbbentem, még a végén itt kell töltenünk a napot. Volt néhány telefon, majd várnunk kellett 10 percet a látszat kedvéért, majd mintha mi sem történt volna a kikötő parancsnok minden papírt megfelelőek talált, és megadta az engedély és az ideiglenes CRUE listát is. Röhej.
Most már semmi sem tántoríthat el irány dél!!!
14-kor végre elindultunk. Azt terveztem, hogy Pula-ig lehajózunk és ott töltjük az estét. De lassabban haladtunk így kikötöttünk VRSAR-ban. Jött a kikötő fiú, és közölte, hogy előbb be kellett volna rádión jelentkeznünk a 17-s csatornán. Jó vicc, a rádiónk nem működött. Sajna elég messze a központi épülettől, de pontban szemben az éttermekkel találtunk "ágyat".
Az első estén irány az étterem. Brancint kértünk. csodás íze volt. Irány a hajó és alvás.

Nincsenek megjegyzések: