2008. jún. 23.

2008.06.15 Sukosan Kukljica

Hát akkor elérkezett a nagy nap is, a család vízre száll. Az idő kellemes volt enyhe 10 csomós szél fújt, a tenger se hullámzott. A kis matróz inasok mentő mellényt kaptak biztos ami biztos. A lányok is nagy izgalommal várták az utat. A kihajózás is jól sikerült. Orsi elbírt a kötelekkel, és a manőverezéssel sem volt semmi gond. Az égen csak néhány felhő volt, és az előrejelzés is jó időt ígért. A kellemes szélben úgy döntöttem vitorlát bontok. Ha már vitorlás akkor vitorlázzunk. Nagyon jól haladtunk 4-4.5 csomót is elértünk, így aztán egy kicsit Északabbra vettem az irányt és egész Ugljan-ig felvitorláztunk, ahol megfordulva, de már a sziget partközelben lehajóztunk Kukljica kikötőjébe. Ebben a kikötőben még nem jártam, de a térkép szerint a sziget közelében elég sekély a víz, így óvatosan közelítettük meg. A kikötőben senki nem volt, így aztán senki nem segített kintről a köteleknél. Orsi megküzdött a moringgal, nem volt könnyű felszednie, ráadásul nekem sem sikerült elsőre megtartanom a hajót. A parti kötelekhez ki kellett lépni a partra szóval nem volt egyszerű az első kikötésünk, de ami azt illeti elég jól megoldottuk ahhoz képest, hogy a többieknek ez volt az életük első kikötése. Én egy kicsit úgy éreztem, hogy béna voltam. aztán jött egy LAGOON katamarán csehekkel. Kiszálltam a parta, hogy segítsek Nekik. Háááááát azt kell, hogy mondjam a mi kikötésünk *-gos ötös volt az Övékhez képest. Nem bírták felszedni a muringot, amit bedobáltam Nekik pedig szinte fejbe dobtam a srácot. Aztán meg olyan közel álltak meg a parthoz, hátsó pufferek nélkül... szóltam is Nekik, hogy jobb volna, ha még legalább plusz fél métert hagynának, minden eshetőségre, és megpróbálnának egy puffert keríteni hátulra. Végül kiküzdötték magukat.


Megpróbáltam leadni a hajó papírjait, de mint megtudtam a kikötő parancsnok csak valamikor este fog előkerülni. Érdeklődtem az illemhely és mosdó után is, mégse a kikötőbe eresszük, ami ki kell, hogy jöjjön, de mint kiderült az egyetlen illemhely és mosdó éppen felújítás alatt volt, így maradt a hajó zuhanyzó/wc használata. Orsinak nem tetszett a hely, szerinte túl nyugis. Nekem bejött, én szeretem az ilyen helyeket. Úgy látszik tényleg öregszem. Kellemes kis csöndes hangulata volt a helynek. Semmi extra építészeti emlék étterem, inkább csak egy kis nyugalmas kikötő. Bár nem ártana némi nemű infrasruktura a jobb közérzetért. Ancsa közben annyit kattingatta a fényképezőgépét, mintha valami újság megbízásából fényképes riportot akarna készíteni. Az itt lévő fotókat amúgy Ő csinálta.
Ami a kikötő díjat illeti az este előkerülő "kikötő parancsnok" 260 kunát kért tőlünk. Jutányos ár a semmiért:)

Nincsenek megjegyzések: