2008. jún. 2.

2008.06.02 Még mindig hajó nélkül

Tegnap éjjel leszáguldoztam Zadarba. Na jó nem volt nagy száguldozás, a tempomatot beállítottam 145km/h-ra. Két okból, egyrészt féltem a horvát autópálya rendőrség "elfogó vadászaitól" másrészt spóroltam a benzinnel.

Rekordot döntöttem fogyasztás terén, "csak 13,7l/100Km-s fogyasztást sikerült összehoznom.

Eddig a legjobb eredményeim 15,5l/100Km-rekre jöttek ki, igaz akkor a tempomatot 170-re állítottam. Lehet, hogy öregszem és visszafogottabbá válok? Ki tudja, mindenesetre így most még több időm maradt a tájra. Van egy kedvenc részem, Zadar előtti autópálya részen Budapest előtt van egy fennsík féle rész, ahol a fennsík közepén van egy magányos hegy a Zir hegy. Mindig megcsodálom. De most még különlegesebb volt a táj. Még soha nem láttam ilyen csodás zöldnek ennyire dúsnak. Igaz eddig, vagy a nyár derekán, vagy késő ősszel vagy kora tavasszal jártam erre. Csodás volt. Annyira azért nem mentem lassan, hogy fotózzam, majd legközelebb.

Zadar továbbra is nagyon tetszik. Kezdem magam kiismerni benne . Na jó ez enyhe túlzás, de azért már vannak ismerős részei.

Ami az ügyeimet illeti? Hát igen bürokrácia az van. Persze ilyenkor mindig rádöbbenek, hogy mennyire nem beszélem a nyelvet. Suzane, a horvát könyvelőm, meg legalább ennyire nem beszéli az angolt. Így aztán néha vicces volt a helyzet, mert felhívta egy kolléga nőjét, aki elmondta angolul, amit Suzane korábban horvátul próbált elmagyarázni. A vicces az volt, hogy amikor felfedezte, hogy bizonyos szinten (a béka alsó fertálya alatti szinten:) )beszélem a horvátot, szinte felszabadultan elkezdte magyarázni a helyzetet. Az elején még lassan aztán begyorsult és csak kapkodtam a fejem. Számomra is csodálatos módon tulajdonképpen megértettem, hogy mit akart mondani.

Muszáj lesz nyelv leckéket vennem.

Ami a hajót illeti, holnap éjjel indulunk. Szóval egyre közelebb a nap.

A visszaút unalmas volt bár nem is volt hosszú 5 óra 14 perc:) de most eléggé kivagyok. Tényleg öregszem:(

Nincsenek megjegyzések: