2008. szept. 2.

2008.08.24 Irány Vodice

Nagyon belejöttünk a hajókázásba. Egy kicsit hezitáltunk, de végül is engedve a felsőbb hatalmak nyomásának, a célnak Vodicét határoztuk meg. Végül is nincs messze és Srima előtt is "pancsikálhatunk". Újra kerülünk. Lehet, hogy más nyuszinak néz, de én akkor sem vágok neki a nem teljesen biztos Zvinjak átjárónak. De azért semmi gond egész kellemes 15-16 csomós szél vár minket. Így már a hajó is megdől, egy kicsit Ildi is kap egy kis fillinget az igazi hajózásból. A gyerekek is élvezik, Anna sincs megijedve.
Nagyon tetszik ahogy fut a hajó. Vodice előtt két sziget állja utunkat, Logorun és Tijat. Végül Tijat-t jobbról megkerülve közelítjük meg Vodicét. De a cél most Srima. Ott akarunk egy kicsit pancsolni. A horgonyzást néhány horgonyozni tilos tábla tiltja meg Srima partjainál, de azért találunk egy helyet, ahol nincs tiltó tábla, és másik vitorlás is áll. Igaz helyi bójára kötve, de azért horgonyt dobunk. A vitorlás mellett helyi ember, motorcsónakból méreget minket. Mit méreget? körbehajóz, belebámul az arcunkba, mintha a helyi főmegbízott lenne. Na mindegy csónakba pattanunk és irány a part. A part homokos de akad néhány szikla elszórva. Sajna az egyiket sikerül közelebbről is megismertetnem a propellerrel. Azt gondoltam nem nagy a baj, sajna tévedtem. Pancsolunk, egy kicsit körbejárjuk a helyet. Aztán irány vissza a csónak. Berántjuk a motort de a hullámok folyamatosan a partnak nyomnak, ráadásul a propellerrel sem forog. Még szerencse, hogy ketten vagyunk a Karcsival, vízbe vetjük magunkat majd betoljuk a csónakot egészen a hajóig. Gondolom nem kis derültségére/kár örömére a helyieknek. Bosszant a propeller, jobban is figyelhettem volna. Vodice előtt már nagy a tömeg. Két német úr is jön motorcsónakkal, az egyik úgy dönt mit neki a tengerészeti szabály, jobbról mint az őrült kicentizve a partot elénk vág, majd megáll a kikötő közepén és gondolkodik, hogy most hova is álljon. Király!!!
Na mindegy kénytelen vagyok kikerülni. Tolatva megyek a kikötőbe de a szél folyamatosan nyom, így aztán nem egyszerű a beállás a két hajó közé, de harmadik próbálkozásra sikerül elkapnom a jó irányt. Közben persze néhányan szívinfarktust kapnak félve attól, hogy a hajójuk oldalát felnyársalom, de figyelek arra, hogy kellő időben lefékezve fordítsam a hajót. A kikötés már okés lett semmi gond. Ma vacsizni megyünk az egyik parti étterembe, ahol már ettünk néhány finom dolgot. Geri nem szégyellős mindenki kajáját megkóstolja.

Anna is jól érzi magát. Malackodik:)