2008. szept. 16.

2008.08.26 Biográd Sukosan de közte egy kis pancsi

Reggel kifizetem a kikötői díjat 385 kuna. Olcsóbb mint Murter, Vodicénél pedig mindenképpen jobb. Hely is van bőven. Legalább is eddig mindig volt amikor itt voltunk.
Elindulunk. 17-20 csomós szél fúj. Egy kicsit aggódom amiatt, hogy ha horgonyzunk nem fogja e a szél elfújni a hajót, elég jó e ott a talaj.
Úgy 40 perces vitorlázás után megérkezünk a nudista öbölbe. Szerencsére az öbölnek van olyan pontja, ahol szél árnyék van. A víz 3 m-s plusz a keel:) szóval 5. Horgonyt vetünk. Most minden gond nélkül ereszkedik a horgony. Tolatok egy kicsit Karcsi engedi a láncot, aztán leveszem a gázt és várom, hogy a horgony megfogjon. Minden ok. Csónakot előkészítjük, motor parti cuccok, csajok kölykök beszállnak, és indulás.

Az öböl kellemes a parton csak egy két rozmár nudista:) Anna kicsit meg is lepődik, nem érti miért meztelenek a nénik meg a bácsik. De vannak ruhások is, így nem lógunk ki a sorból. Geri persze bealszik. Neki már sok ez a ringatózás:) Pancsizunk kicsit Anna Orsival csatázik a korábban vásárolt felfújható delfinnel és gőtével.

Aztán megindulunk. A szél a Zadari csatornában egyre erősebb. Néhol már a 25 csomót is eléri. figyelem a hajó és a többieket. A hajó jól bírja teljes vitorlával is jól siklik, és a többiek is élvezik a hajó dőlését. Nincs félelem csak izgalom a csapódó hullámok miatt. Furcsa, mert néhány héttel ezelőtt pont errefelé úgy éreztem, hogy bajban vagyok a nagy szél miatt. Most viszont nagyon élvezzük az utat. Többször irányt váltunk, jól együtt működünk Karcsival, simán megy minden.
3 órás hajózás után megérkezünk Sukosan-ba. Az idő szép sajnálom, hogy Ildinek haza kell mennie. De közben beszélünk Katiékkal is Ők is úton vannak. Verseny futás van, hogy még előttük bejussunk a kikötőbe.
Sikerül helyet is találni a 9-s mólón. de sajnos bénázok egy kicsit ráadásul a kikötésnél segítő srác is bénázik és a kötél beszalad a vízbe. Leállítom a motort de már későn bekapta a properrel a kötelet. Kész, mint egy kezdő. a srác otthagy minket és javasolja hogy holnap hívjunk búvárt. Jó vicc. Mondja ezt egy búvár oktatónak (Karcsi) és egy merülés vezetőnek(jómagam).... Bevágódunk a vízbe és nekiesünk a kötélnek. Rendesen rá van csavarodva, de valami csoda folytán Karcsinak végül sikerül letekernie a properrelről. Újra neki futunk most már lazán kikötünk.

Közben Katiék is megjönnek.... nagyon tetszik Nekik a hajó. Bepakolnak, közben Ilditől búcsút veszünk.