2008. szept. 8.

2008.08.25. Biograd

Bosszant a propeller, így reggel amikor felébredek az első dolgom a használati utasítás átnézése. Reménykedek benne, hogy csak egy "törő elem" tört el. Megkönnyebbülve olvasom, hogy igen ezek a japánok felkészültek az olyan ügyetlen hajósokra mint én, és beleraktak egy sthiftet, ami könnyebben törik mint a propeller. Amilyen ászok, még két plusz sthiftet is beraktak a motorhoz. Király. Ahogy Karcsi felébred nekiesünk és kicseréljük.
Kifizetem a kikötői díjat. 430 kuna. Padlót fogok azért annyira nem volt jó kikötő. Ráadásul zajos volt egész éjjel a közeli étterem diszkoját lehetett hallani, no meg néháyn jobb kedvű horvátot, akik "kicsit" többet ittak a kelleténél. Nekem egy kicsit csalodás ez a marina.
Sajnos Ildi csak keddig maradhat Velünk, no meg Katit és Lacit (Orsi nagynénje és nagybátyja) is fel kell szednünk Sukosan-ban, ezért visszafelé Biograd-nak vesszük az irányt. Az út csendes, az elején. Korán indulunk mert a Biograd előtti naturista öbölben akarunk pancsikolni még egyet. Az út kellemes bár néha szembeszél fúj, így nem igazán lehet vitorlázni. Aztán lesz egy kicsit nagyobb szél is 15-17 csomós így már mozgalmasabb az út. Úgy 2 órás hajókázás után elérjük a naturista öblöt. Megközelítem, Karcsi felkészíti a horgonyt, aztán semmi. Nem megy le a horgony. A motor jár közben próbálom megkeresi a hiba forrást. Feladom, felhívom Jurajt, segítsen. Kiderül nem ismeretlen a gond, valószínűleg a motor biztosítéka szállt el. Ha szerencsém van automata, ha nem akkor kiolvadós és cserélni kell. Kiolvadós és ráadásul ez már nem az első eset, mert meg van patkolva. Csere bizti nincs így nem horgonyzunk. Irány Biograd. A csatornában már igen kellemes néhol 20 csomós szél fúj. Nem rossz.

A szigetek előtt behúzzuk a vitorlákat, motorral megyünk be a kikötőbe. A szél fúj rendesen, de figyelek arra, hogy a mólótól elfele fújjon. Van helyem és időm is benavigálni.

A kikötőben végigkérdezzük az összes charterest, de senkinek nincs ilyen 125A-s biztije. Marad a bolt de az csak 17:00 kor nyitott ki. Van is 250A-es mindegy elviszem, kell, majd Sukosanban cserélünk jóra. Este a hajón vacsizunk. Aztán alvás mert holnap korán kelünk.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem csak a japánok. Minden külmotor propellerét nyírócsapszeg rögzíti.

Johnny írta...

Igen köszönöm. Én is bíztam abban, hogy nyírószeg fogja rögzíteni, de attól tartottam, hogy pótszeg nem lesz a készletemben, mint ahogy biztosíték sem volt. Mindegy ez jó tanulság arra, hogy mi az amit mindenképen vinni fogok magammal a következő túrára.